Przygotowałem dla Was zestaw sześciu ćwiczeń na mięśnie brzucha, patrząc na aspekt funkcjonalny oraz estetyczny. Pierwsze dwie propozycje są bardzo funkcjonalne .

Rzuty obrotowe to najlepsza technika do rozwijania siły w mięśniach core(tułowia)  i bioder. Rzucaj piłkę lekarską, aby rozwinąć moc bioder , ucząc sportowca lepszego wykorzystania wewnętrznej i zewnętrznej rotacji bioder do czerpania mocy z ziemi. Wprowadzając skalowanie zaczynamy od pozycji klęczącej, przechodząc  do stojących rzutów.

1.Med ball throw rotation on knee.

2.Standing med ball throw rotation 

3. ABS roll out-  Stare dobre klasyczne ćwiczenie, niestety często można zauważyć zły wzorzec u wielu osób, które wykonując ten ruch skarżą się na bół w odcinku lędźwiowym. Staraj się wklejać (pępek do kręgosłupa), tak jak w pozycji dead bug. Staw biodrowy oraz wysokości odcinka piersiowego pracują równolegle w wzorcu, NIE zostawaj tyłkiem w górze !!

4. Paloff dead bug- tutaj dodałem element anty-rotacji, dość szybko możemy zrobić sprawdzian, która strona kompensuje bardziej.

5. Strickt knees to elbows-  zaawansowane ćwiczenie, w którym stawiamy na izometreyczne napięcie całego ciała w zwisie i pracę koncentryczną i ekscentryczną  kolan do łokci.  Priorytet głównie Core, ale  widzicie, że wzorzec jest wielostawowy, więc polecam spróbować.

6. SA ring hanging side raises- na pewno największa wariacja z moich propozycji na mięśnie brzucha 🙂 ale uwielbiam to ćwiczenie. W tej pozycji jesteśmy w zwisie (protrakcji) napinamy mięśni grzbietu izometrycznie oraz m. ramienia Skupiamy się na wzorcu L, w pełnym wyproście w stawie kolanowym, przyciągamy nogi do wysokości 90 stopni, angażując mocno zginacze bioder. Bardzo mocno pracuje przeponą w tym ruchu, i stawiam najbardziej na fazę izometryczną czyli dopięcia mięśni na 1-2s.

 

Ruszyły już terminy szkoleń z FBB, zapraszam do zapoznania się z ofertą

www.ams.edu.pl/szkolenia/szkolenie-functional-bodybuilding/

 

Pozdrawiam

DB

 

Dodaj link do zakładek.